NORTØMMER.no ble forrige uke lansert i nytt design og med ny menystruktur. – Nettsiden er en av de viktigste markedsføringskanalene for våre tjenester, og nå har denne kanalen fått et solid løft, sier daglig leder Per Kveseth.
De nye nettsidene, som ble lansert torsdag 6. mars, er utviklet av kommunikasjons- og teknologibyrået Spire. Spire har også utviklet de nye nettsidene for norskog.no, som ble lansert samtidig med nortømmer.no forrige uke.
– NORTØMMERs markedsandel er økende, og vi har ambisjoner om å fortsette den utviklingen. Vi er derfor avhengig av å ha god og lett tilgjengelig informasjon om alle våre tjenester tilgjengelig for potensielle leverandører og samarbeidspartnere. Nettsidene våre er viktig for at vi skal kunne levere på denne målsettingen.
– I tillegg vet vi at interessen knyttet til skognæringens miljøarbeid er stadig økende. I arbeidet med de nye nettsidene våre har det derfor vært viktig å prioritere godt innhold knyttet til hvordan vi jobber med kvalitetssikring og miljø, sier Kveseth.
Mer brukervennlig
I tett samarbeid med Spire har NORTØMMER utført flere tekniske, grafiske og strukturelle oppgraderinger som en del av arbeidet med nye nettsider.
Dette er nytt på nortømmer.no:
- Struktur: Basert på brukerinnsikt ligger vårt mest relevante innhold godt synlig på førstesiden. Alt annet innhold skal være lett å navigere seg til i ny menystruktur. har også prioritert arbeidet med undersidene på miljø og kvalitetssikring slik at de gir bedre innsikt i vårt arbeid på området.
- Design: Nytt design er nok det brukere ved første øyekast vil oppleve som den største endringen på nettsidene. Nettsidedesignet gjenspeiler NORTØMMERs nye grafiske profil, som ble tatt i bruk allerede i fjor.
- Teknisk løsning: WordPress er fortsatt teknisk løsning for nortømmer.no. I arbeidet med de nye nettsidene er det gjort flere endringer og tilpasninger fra den gamle WordPress-løsningen, både for å bedre stabilitet i drift og gi større redaksjonell frihet og dermed bedre brukergrensesnitt.
NORTØMMER vil jobbe fortløpende med å utvikle og forbedre nettsiden, i tråd med organisasjonens overordnede kommunikasjonsstrategi.
– Vi er svært glade for at de nye nettsidene er lansert. Nå ser vi frem til å bruke dem både som informasjonskilde for hva vi jobber med, samt som en enda mer effektiv markedsføringskanal for våre tjenester, avslutter Kveseth.
______________________________